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제목

셋째 날 일정: 8월 18일(목)

첨부파일1
내용

BTS & ARMY, a Road to ESG & SDGs

시간 : 09:00 ~ 16:45
여수엑스포 컨벤션센터 세미나실 2

Track 1
BTS: An ESG/SDGs initiator

Moderator : IL Im (Professor, School of Business, Yonsei University)
Time : 09:00~10:15

발 표 1
BTS & S in ESG, CSV, CSR : The Rise of Fandom and Emerging Social Value in the K-Pop Industry : Dongjoon Lee(Hongik University)
발 표 2
BTS beyond K-Pop Idols: The SDGs Advocates : Riela Provi Drianda (Waseda University)
발 표 3
An Exploratory Research on BTS School of Thought, a sustainable organization anchoring BTS and ARMYs Road to the SDGs : Nitya Gupta/ Francesca Kapunan/ Simran Singh/ Victoria Cesar Velazquez (Girl Power Talk)
발 표 4
How BTS’ Value-Driven Branding Motivates Fans’ SDG Engagement : Liew, Simone(Yonsei University)/ Julie Aase (Independent Researchers)
발 표 5
From Idols to Global Leaders: The Importance of BTS’ Leadership in Culture and ESG : Cecilia. V. Perez (Kylie Rowe Co.)

Track II
HYBE's Stragegies on ESG

Moderator : Hyejin Kim (Professor, School of Business and Technology Management, KAIST)
Time : 10:30~12:00

발 표 1
Towards an ESG Framework for HYBE: Implications from ESG Incident Data Analysis : Hanah Jun (GSIS, Ewha Womans University)/ Sooyoung Kim (ESG Intelligence Department)
발 표 2
BTS’ ESG Activities Shown Through the Media: What Areas Were Mainly Reported? : Kyu Yup Mo (The Kukmin Daily / Kwangwoon University)
발 표 3
A Road to SDGs and ESGs: Conceptualising BTS’s Future Non Fungible Token (NFT) Strategies : Chan Cheah / Monoar Hossain / Simone Liew / Luis Romero / Renee Cheah / Owen Oh / Jim Ye / Jasper Cai(Monash University/Yonsei University)
발 표 4
Does Environmental, Social, and Governance (ESG) associate with firm value? : Andika Ayu Putri Ragil / Jawed Zahidogli Ahmad(KDI School of Public Policy and Management)
발 표 5
Bangtan Style Brand Reputation: how Hybe uses Technology as a Lifestyle Worldwide Company : Gabriella Nichols (Independent Reseracher)

Track III
Army: The Green consumer

Moderator : Hananah Jun (Assistant Professor of International Business, GSIS, Ewha Women's University)
Time : 13:30~14:45

발 표 1
Advertising, ARMY, and Authenticity: The Use of Alternative Marketing Forms to Connect with Fans and Lead a Generation : Rachel Kirsch (Fracti)
발 표 2
Marketing and Customer Brand Co-Creation as Tools for SDGs Achievement. The Case of BTS and ARMY : Chaykina Taisiya (Ewha Womans University, GSIS)
발 표 3
Flow and Happiness: The Major Drive of BTS Fan Armies’ Voluntary Pro-Social Behaviors : Kyung Hee Bu (Kwangwoon University)/Luri Lee(Yonsei University)
발 표 4
The Importance of Consumers' Psychological Wellbeing in Green Consumerism: Focusing on the Relationship Between Loneliness and Altruistic Consumption : Meiling Yin/ Meiling Yin 1 / Wenying Tan(Sungkyunkwan University) / Eun-Ju Lee (Neuro Intelligence Center, Sungkyunkwan University)
발 표 5
A Study on the Sustainability and Resale of BTS Goods: 578 ARMY Survey Results : JiSun Hwang ( Hankuk Academy of Foreign Studies)

Track IV
BTS & ARMY: Co-creators

Moderator : Jungun Song (Researcher, PhD., Future Industry Strategy Institute)
Time : 15:00~16:45

발 표 1
The Dynamic and Collective Power of the BTS-ARMY Engine: A Driving Force in Effecting and Actualizing Positive Change Across all Areas of the SDGs : Neisha Mulchan, APRN-IP, FNP-C, MSN-C (The Diversely Me Foundation)
발 표 2
BTS and ARMY- A road to SDGs and ESG : Taspia Alam (Independent Researcher)
발 표 3
An Impact on Indonesia ARMYs of Environmental Issues through BTS as a Role Model : Adriani. V. Tobing (Independent Researcher)
발 표 4
BTS and HYBE’s ESG Management s#Strategy – Focusing on ‘The City Project’ : Jiwon Yeo/ Hyo Young Kang(Sungkyunkwan University/ Suwon Science College)
발 표 5
SDGs and K-pop System: From the Impact of #2022BTSFESTA on June 14th : Mihye Jong (Independent Researcher)
발 표 6
From Music to Fashion: The Influence of K-pop on Shaping Fashion Trends in the Western World : Zuzanna Chimielinska (Middlesex University London)
발 표 7
The 뱁새 who became Presidential Envoys: How BTS’s Mental Health and Well-being 길 can Positively Influence UN SDG Attainment : Sharon Blady (Speak: Mental Health & Neurodiversity)

뉴패러다임을 여는 시니어시대와 경영

시간 : 09:00 ~ 11:45
장소 : 여수엑스포 컨벤션센터 세미나실 1
사회 및 좌장 : 여민선 울산대학교 교수

발 표 1
신청년 뉴페러다임_이두희 고려대 교수
발 표 2
일본의 고령화와 시니어 비즈니스의 현황과 과제_김명중 아시아대학 특임준교수
발 표 3
학술적 관점의 고령연구_오민정 조선대학교 AI융합연구원
발 표 4
新환경변화에 따른 시니어일자리정책의 동향과 과제_윤희숙 서울시복지재단 책임연구위원

토    론
전용욱 서울대 교수, 서구원 한양사이버대 교수

<경영자대상> 시상, 경영학자 만남의 시간(점심 오찬), <차차기 회장 후보자 연설>

시간 : 12:00 ~ 13:50
장소 : 기념관 그랜드홀

<경영학자 선정 대한민국 경영대상>시상
수상기업 ⅠKB금융지주


ReBoot : Entrepreneurship (다시, 起業家정신이다)

시간 : 14:00 ~ 15:30
장소 : 여수엑스포 컨벤션센터 세미나실 1
사회 : 정대율 경상국립대 교수
좌장 : 김중화 한국외대 교수

개  회  사 
한상만 한국경영학회 회장

축      사 
권태신 전국경제인연합회 부회장/ 한국경제연구원 원장

주제 발표
대변혁시대의 기업가정신_박영렬 연세대학교 교수

특별초청 발표
김규상 한국청년기업가정신재단 본부장

토     론
정동섭 경성대 교수, 변혜영 강원대 교수, 정진철 조선대 교수

湖南의 기업가정신 魂 : 박인천 금호그룹 회장의 기업가 정신

시간 : 15:40 ~ 16:50
장소 : 여수엑스포 컨벤션센터 세미나실 1
사회 및 좌장 : 박성수 광주경제고용진흥원 이사장

발    표
금호 박인천 회장의 기업가 정신 고찰 _최용득 전남대 교수

토   론 
박현재 전남대 교수, 김현철 (주)금호고속 대표이사, 채화석 광주상공회의소 전무이사

<혁신경영대상> 시상, <매경최우수논문상> 시상, <매경신진학자논문상> 시상, <한국경영학회 최우수논문상> 시상, <Bora Award> 시상, 폐회식

시간 : 17:00 ~ 18:00
장소 : 기념관 그랜드홀

<경영학자 선정 혁신경영대상>시상
수상기업 Ⅰ태경그룹

<매경최우수논문상> 시상

<매경신진학자논문상> 시상

<한국경영학회 최우수논문상> 시상

<Bora Award> 시상

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