제1조(목적)
이 약관은 한국경영학회 회사(전자상거래 사업자)가 운영하는 한국경영학회 사이버 몰(이하 “몰”이라 한다)에서 제공하는 인터넷 관련 서비스(이하 “서비스”라 한다)를 이용함에 있어 사이버 몰과 이용자의 권리•의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다.
※「PC통신, 무선 등을 이용하는 전자상거래에 대해서도 그 성질에 반하지 않는 한 이 약관을 준용합니다.」

제2조(정의)
① “몰”이란 한국경영학회 회사가 재화 또는 용역(이하 “재화 등”이라 함)을 이용자에게 제공하기 위하여 컴퓨터 등 정보통신설비를 이용하여 재화 등을 거래할 수 있도록 설정한 가상의 영업장을 말하며, 아울러 사이버몰을 운영하는 사업자의 의미로도 사용합니다.
② “이용자”란 “몰”에 접속하여 이 약관에 따라 “몰”이 제공하는 서비스를 받는 회원 및 비회원을 말합니다.
③ ‘회원’이라 함은 “몰”에 회원등록을 한 자로서, 계속적으로 “몰”이 제공하는 서비스를 이용할 수 있는 자를 말합니다.
④ ‘비회원’이라 함은 회원에 가입하지 않고 “몰”이 제공하는 서비스를 이용하는 자를 말합니다.

제3조 (약관 등의 명시와 설명 및 개정)
① “몰”은 이 약관의 내용과 상호 및 대표자 성명, 영업소 소재지 주소(소비자의 불만을 처리할 수 있는 곳의 주소를 포함), 전화번호•모사전송번호•전자우편주소, 사업자등록번호, 통신판매업 신고번호, 개인정보관리책임자 등을 이용자가 쉽게 알 수 있도록 한국경영학회 사이버몰의 초기 서비스화면(전면)에 게시합니다. 다만, 약관의 내용은 이용자가 연결화면을 통하여 볼 수 있도록 할 수 있습니다.
② “몰은 이용자가 약관에 동의하기에 앞서 약관에 정하여져 있는 내용 중 청약철회•배송책임•환불조건 등과 같은 중요한 내용을 이용자가 이해할 수 있도록 별도의 연결화면 또는 팝업화면 등을 제공하여 이용자의 확인을 구하여야 합니다.
③ “몰”은 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」, 「약관의 규제에 관한 법률」, 「전자문서 및 전자거래기본법」, 「전자금융거래법」, 「전자서명법」, 「정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률」, 「방문판매 등에 관한 법률」, 「소비자기본법」 등 관련 법을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.
④ “몰”이 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 현행약관과 함께 몰의 초기화면에 그 적용일자 7일 이전부터 적용일자 전일까지 공지합니다. 다만, 이용자에게 불리하게 약관내용을 변경하는 경우에는 최소한 30일 이상의 사전 유예기간을 두고 공지합니다. 이 경우 "몰“은 개정 전 내용과 개정 후 내용을 명확하게 비교하여 이용자가 알기 쉽도록 표시합니다.
⑤ “몰”이 약관을 개정할 경우에는 그 개정약관은 그 적용일자 이후에 체결되는 계약에만 적용되고 그 이전에 이미 체결된 계약에 대해서는 개정 전의 약관조항이 그대로 적용됩니다. 다만 이미 계약을 체결한 이용자가 개정약관 조항의 적용을 받기를 원하는 뜻을 제3항에 의한 개정약관의 공지기간 내에 “몰”에 송신하여 “몰”의 동의를 받은 경우에는 개정약관 조항이 적용됩니다.
⑥ 이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률, 약관의 규제 등에 관한 법률, 공정거래위원회가 정하는 「전자상거래 등에서의 소비자 보호지침」 및 관계법령 또는 상관례에 따릅니다.

제4조(서비스의 제공 및 변경)
① “몰”은 다음과 같은 업무를 수행합니다.
1. 재화 또는 용역에 대한 정보 제공 및 구매계약의 체결
2. 구매계약이 체결된 재화 또는 용역의 배송
3. 기타 “몰”이 정하는 업무
② “몰”은 재화 또는 용역의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 경우에는 장차 체결되는 계약에 의해 제공할 재화 또는 용역의 내용을 변경할 수 있습니다. 이 경우에는 변경된 재화 또는 용역의 내용 및 제공일자를 명시하여 현재의 재화 또는 용역의 내용을 게시한 곳에 즉시 공지합니다.
③ “몰”이 제공하기로 이용자와 계약을 체결한 서비스의 내용을 재화 등의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 사유로 변경할 경우에는 그 사유를 이용자에게 통지 가능한 주소로 즉시 통지합니다.
④ 전항의 경우 “몰”은 이로 인하여 이용자가 입은 손해를 배상합니다. 다만, “몰”이 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다.

제5조(서비스의 중단)
① “몰”은 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검•교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우에는 서비스의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다.
② “몰”은 제1항의 사유로 서비스의 제공이 일시적으로 중단됨으로 인하여 이용자 또는 제3자가 입은 손해에 대하여 배상합니다. 단, “몰”이 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다.
③ 사업종목의 전환, 사업의 포기, 업체 간의 통합 등의 이유로 서비스를 제공할 수 없게 되는 경우에는 “몰”은 제8조에 정한 방법으로 이용자에게 통지하고 당초 “몰”에서 제시한 조건에 따라 소비자에게 보상합니다. 다만, “몰”이 보상기준 등을 고지하지 아니한 경우에는 이용자들의 마일리지 또는 적립금 등을 “몰”에서 통용되는 통화가치에 상응하는 현물 또는 현금으로 이용자에게 지급합니다.

제6조(회원가입)
① 이용자는 “몰”이 정한 가입 양식에 따라 회원정보를 기입한 후 이 약관에 동의한다는 의사표시를 함으로서 회원가입을 신청합니다.
② “몰”은 제1항과 같이 회원으로 가입할 것을 신청한 이용자 중 다음 각 호에 해당하지 않는 한 회원으로 등록합니다.
1. 가입신청자가 이 약관 제7조제3항에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우, 다만 제7조제3항에 의한 회원자격 상실 후 3년이 경과한 자로서 “몰”의 회원재가입 승낙을 얻은 경우에는 예외로 한다.
2. 등록 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우
3. 기타 회원으로 등록하는 것이 “몰”의 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우
③ 회원가입계약의 성립 시기는 “몰”의 승낙이 회원에게 도달한 시점으로 합니다.
④ 회원은 회원가입 시 등록한 사항에 변경이 있는 경우, 상당한 기간 이내에 “몰”에 대하여 회원정보 수정 등의 방법으로 그 변경사항을 알려야 합니다.

제7조(회원 탈퇴 및 자격 상실 등)
① 회원은 “몰”에 언제든지 탈퇴를 요청할 수 있으며 “몰”은 즉시 회원탈퇴를 처리합니다.
② 회원이 다음 각 호의 사유에 해당하는 경우, “몰”은 회원자격을 제한 및 정지시킬 수 있습니다.
1. 가입 신청 시에 허위 내용을 등록한 경우
2. “몰”을 이용하여 구입한 재화 등의 대금, 기타 “몰”이용에 관련하여 회원이 부담하는 채무를 기일에 지급하지 않는 경우
3. 다른 사람의 “몰” 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등 전자상거래 질서를 위협하는 경우
4. “몰”을 이용하여 법령 또는 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하는 경우
③ “몰”이 회원 자격을 제한•정지 시킨 후, 동일한 행위가 2회 이상 반복되거나 30일 이내에 그 사유가 시정되지 아니하는 경우 “몰”은 회원자격을 상실시킬 수 있습니다.
④ “몰”이 회원자격을 상실시키는 경우에는 회원등록을 말소합니다. 이 경우 회원에게 이를 통지하고, 회원등록 말소 전에 최소한 30일 이상의 기간을 정하여 소명할 기회를 부여합니다.

제8조(회원에 대한 통지)
① “몰”이 회원에 대한 통지를 하는 경우, 회원이 “몰”과 미리 약정하여 지정한 전자우편 주소로 할 수 있습니다.
② “몰”은 불특정다수 회원에 대한 통지의 경우 1주일이상 “몰” 게시판에 게시함으로서 개별 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, 회원 본인의 거래와 관련하여 중대한 영향을 미치는 사항에 대하여는 개별통지를 합니다.

제9조(구매신청)
① “몰”이용자는 “몰”상에서 다음 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하며, “몰”은 이용자가 구매신청을 함에 있어서 다음의 각 내용을 알기 쉽게 제공하여야 합니다.
1. 재화 등의 검색 및 선택
2. 받는 사람의 성명, 주소, 전화번호, 전자우편주소(또는 이동전화번호) 등의 입력
3. 약관내용, 청약철회권이 제한되는 서비스, 배송료•설치비 등의 비용부담과 관련한 내용에 대한 확인
4. 이 약관에 동의하고 위 3.호의 사항을 확인하거나 거부하는 표시
(예, 마우스 클릭)
5. 재화 등의 구매신청 및 이에 관한 확인 또는 “몰”의 확인에 대한 동의
6. 결제방법의 선택
② “몰”이 제3자에게 구매자 개인정보를 제공•위탁할 필요가 있는 경우 실제 구매신청 시 구매자의 동의를 받아야 하며, 회원가입 시 미리 포괄적으로 동의를 받지 않습니다. 이 때 “몰”은 제공되는 개인정보 항목, 제공받는 자, 제공받는 자의 개인정보 이용 목적 및 보유‧이용 기간 등을 구매자에게 명시하여야 합니다. 다만 「정보통신망이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률」 제25조 제1항에 의한 개인정보 취급위탁의 경우 등 관련 법령에 달리 정함이 있는 경우에는 그에 따릅니다.

제10조 (계약의 성립)
① “몰”은 제9조와 같은 구매신청에 대하여 다음 각 호에 해당하면 승낙하지 않을 수 있습니다. 다만, 미성년자와 계약을 체결하는 경우에는 법정대리인의 동의를 얻지 못하면 미성년자 본인 또는 법정대리인이 계약을 취소할 수 있다는 내용을 고지하여야 합니다.
1. 신청 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우
2. 미성년자가 담배, 주류 등 청소년보호법에서 금지하는 재화 및 용역을 구매하는 경우
3. 기타 구매신청에 승낙하는 것이 “몰” 기술상 현저히 지장이 있다고 판단하는 경우
② “몰”의 승낙이 제12조제1항의 수신확인통지형태로 이용자에게 도달한 시점에 계약이 성립한 것으로 봅니다.
③ “몰”의 승낙의 의사표시에는 이용자의 구매 신청에 대한 확인 및 판매가능 여부, 구매신청의 정정 취소 등에 관한 정보 등을 포함하여야 합니다.

제11조(지급방법)
“몰”에서 구매한 재화 또는 용역에 대한 대금지급방법은 다음 각 호의 방법중 가용한 방법으로 할 수 있습니다. 단, “몰”은 이용자의 지급방법에 대하여 재화 등의 대금에 어떠한 명목의 수수료도 추가하여 징수할 수 없습니다.
1. 폰뱅킹, 인터넷뱅킹, 메일 뱅킹 등의 각종 계좌이체
2. 선불카드, 직불카드, 신용카드 등의 각종 카드 결제
3. 온라인무통장입금
4. 전자화폐에 의한 결제
5. 수령 시 대금지급
6. 마일리지 등 “몰”이 지급한 포인트에 의한 결제
7. “몰”과 계약을 맺었거나 “몰”이 인정한 상품권에 의한 결제
8. 기타 전자적 지급 방법에 의한 대금 지급 등

제12조(수신확인통지•구매신청 변경 및 취소)
① “몰”은 이용자의 구매신청이 있는 경우 이용자에게 수신확인통지를 합니다.
② 수신확인통지를 받은 이용자는 의사표시의 불일치 등이 있는 경우에는 수신확인통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있고 “몰”은 배송 전에 이용자의 요청이 있는 경우에는 지체 없이 그 요청에 따라 처리하여야 합니다. 다만 이미 대금을 지불한 경우에는 제15조의 청약철회 등에 관한 규정에 따릅니다.

제13조(재화 등의 공급)
① “몰”은 이용자와 재화 등의 공급시기에 관하여 별도의 약정이 없는 이상, 이용자가 청약을 한 날부터 7일 이내에 재화 등을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취합니다. 다만, “몰”이 이미 재화 등의 대금의 전부 또는 일부를 받은 경우에는 대금의 전부 또는 일부를 받은 날부터 3영업일 이내에 조치를 취합니다. 이때 “몰”은 이용자가 재화 등의 공급 절차 및 진행 사항을 확인할 수 있도록 적절한 조치를 합니다.
② “몰”은 이용자가 구매한 재화에 대해 배송수단, 수단별 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 명시합니다. 만약 “몰”이 약정 배송기간을 초과한 경우에는 그로 인한 이용자의 손해를 배상하여야 합니다. 다만 “몰”이 고의•과실이 없음을 입증한 경우에는 그러하지 아니합니다.

제14조(환급)
“몰”은 이용자가 구매신청한 재화 등이 품절 등의 사유로 인도 또는 제공을 할 수 없을 때에는 지체 없이 그 사유를 이용자에게 통지하고 사전에 재화 등의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터 3영업일 이내에 환급하거나 환급에 필요한 조치를 취합니다.

제15조(청약철회 등)
① “몰”과 재화등의 구매에 관한 계약을 체결한 이용자는 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」 제13조 제2항에 따른 계약내용에 관한 서면을 받은 날(그 서면을 받은 때보다 재화 등의 공급이 늦게 이루어진 경우에는 재화 등을 공급받거나 재화 등의 공급이 시작된 날을 말합니다)부터 7일 이내에는 청약의 철회를 할 수 있습니다. 다만, 청약철회에 관하여 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률」에 달리 정함이 있는 경우에는 동 법 규정에 따릅니다.
② 이용자는 재화 등을 배송 받은 경우 다음 각 호의 1에 해당하는 경우에는 반품 및 교환을 할 수 없습니다.
1. 이용자에게 책임 있는 사유로 재화 등이 멸실 또는 훼손된 경우(다만, 재화 등의 내용을 확인하기 위하여 포장 등을 훼손한 경우에는 청약철회를 할 수 있습니다)
2. 이용자의 사용 또는 일부 소비에 의하여 재화 등의 가치가 현저히 감소한 경우
3. 시간의 경과에 의하여 재판매가 곤란할 정도로 재화등의 가치가 현저히 감소한 경우
4. 같은 성능을 지닌 재화 등으로 복제가 가능한 경우 그 원본인 재화 등의 포장을 훼손한 경우
③ 제2항제2호 내지 제4호의 경우에 “몰”이 사전에 청약철회 등이 제한되는 사실을 소비자가 쉽게 알 수 있는 곳에 명기하거나 시용상품을 제공하는 등의 조치를 하지 않았다면 이용자의 청약철회 등이 제한되지 않습니다.
④ 이용자는 제1항 및 제2항의 규정에 불구하고 재화 등의 내용이 표시•광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행된 때에는 당해 재화 등을 공급받은 날부터 3월 이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 30일 이내에 청약철회 등을 할 수 있습니다.

제16조(청약철회 등의 효과)
① “몰”은 이용자로부터 재화 등을 반환받은 경우 3영업일 이내에 이미 지급받은 재화 등의 대금을 환급합니다. 이 경우 “몰”이 이용자에게 재화등의 환급을 지연한때에는 그 지연기간에 대하여 「전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률 시행령」제21조의2에서 정하는 지연이자율을 곱하여 산정한 지연이자를 지급합니다.
② “몰”은 위 대금을 환급함에 있어서 이용자가 신용카드 또는 전자화폐 등의 결제수단으로 재화 등의 대금을 지급한 때에는 지체 없이 당해 결제수단을 제공한 사업자로 하여금 재화 등의 대금의 청구를 정지 또는 취소하도록 요청합니다.
③ 청약철회 등의 경우 공급받은 재화 등의 반환에 필요한 비용은 이용자가 부담합니다. “몰”은 이용자에게 청약철회 등을 이유로 위약금 또는 손해배상을 청구하지 않습니다. 다만 재화 등의 내용이 표시•광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행되어 청약철회 등을 하는 경우 재화 등의 반환에 필요한 비용은 “몰”이 부담합니다.
④ 이용자가 재화 등을 제공받을 때 발송비를 부담한 경우에 “몰”은 청약철회 시 그 비용을 누가 부담하는지를 이용자가 알기 쉽도록 명확하게 표시합니다.

제17조(개인정보보호)
① “몰”은 이용자의 개인정보 수집시 서비스제공을 위하여 필요한 범위에서 최소한의 개인정보를 수집합니다.
② “몰”은 회원가입 시 구매계약이행에 필요한 정보를 미리 수집하지 않습니다. 다만, 관련 법령상 의무이행을 위하여 구매계약 이전에 본인확인이 필요한 경우로서 최소한의 특정 개인정보를 수집하는 경우에는 그러하지 아니합니다.
③ “몰”은 이용자의 개인정보를 수집•이용하는 때에는 당해 이용자에게 그 목적을 고지하고 동의를 받습니다.
④ “몰”은 수집된 개인정보를 목적 외의 용도로 이용할 수 없으며, 새로운 이용목적이 발생한 경우 또는 제3자에게 제공하는 경우에는 이용•제공단계에서 당해 이용자에게 그 목적을 고지하고 동의를 받습니다. 다만, 관련 법령에 달리 정함이 있는 경우에는 예외로 합니다.
⑤ “몰”이 제3항과 제4항에 의해 이용자의 동의를 받아야 하는 경우에는 개인정보관리 책임자의 신원(소속, 성명 및 전화번호, 기타 연락처), 정보의 수집목적 및 이용목적, 제3자에 대한 정보제공 관련사항(제공받은자, 제공목적 및 제공할 정보의 내용) 등 「정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률」 제22조제2항이 규정한 사항을 미리 명시하거나 고지해야 하며 이용자는 언제든지 이 동의를 철회할 수 있습니다.
⑥ 이용자는 언제든지 “몰”이 가지고 있는 자신의 개인정보에 대해 열람 및 오류정정을 요구할 수 있으며 “몰”은 이에 대해 지체 없이 필요한 조치를 취할 의무를 집니다. 이용자가 오류의 정정을 요구한 경우에는 “몰”은 그 오류를 정정할 때까지 당해 개인정보를 이용하지 않습니다.
⑦ “몰”은 개인정보 보호를 위하여 이용자의 개인정보를 취급하는 자를 최소한으로 제한하여야 하며 신용카드, 은행계좌 등을 포함한 이용자의 개인정보의 분실, 도난, 유출, 동의 없는 제3자 제공, 변조 등으로 인한 이용자의 손해에 대하여 모든 책임을 집니다.
⑧ “몰” 또는 그로부터 개인정보를 제공받은 제3자는 개인정보의 수집목적 또는 제공받은 목적을 달성한 때에는 당해 개인정보를 지체 없이 파기합니다.
⑨ “몰”은 개인정보의 수집•이용•제공에 관한 동의란을 미리 선택한 것으로 설정해두지 않습니다. 또한 개인정보의 수집•이용•제공에 관한 이용자의 동의거절 시 제한되는 서비스를 구체적으로 명시하고, 필수수집항목이 아닌 개인정보의 수집•이용•제공에 관한 이용자의 동의 거절을 이유로 회원가입 등 서비스 제공을 제한하거나 거절하지 않습니다.

제18조(“몰“의 의무)
① “몰”은 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하지 않으며 이 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고, 안정적으로 재화•용역을 제공하는데 최선을 다하여야 합니다.
② “몰”은 이용자가 안전하게 인터넷 서비스를 이용할 수 있도록 이용자의 개인정보(신용정보 포함)보호를 위한 보안 시스템을 갖추어야 합니다.
③ “몰”이 상품이나 용역에 대하여 「표시•광고의 공정화에 관한 법률」 제3조 소정의 부당한 표시•광고행위를 함으로써 이용자가 손해를 입은 때에는 이를 배상할 책임을 집니다.
④ “몰”은 이용자가 원하지 않는 영리목적의 광고성 전자우편을 발송하지 않습니다.

제19조(회원의 ID 및 비밀번호에 대한 의무)
① 제17조의 경우를 제외한 ID와 비밀번호에 관한 관리책임은 회원에게 있습니다.
② 회원은 자신의 ID 및 비밀번호를 제3자에게 이용하게 해서는 안됩니다.
③ 회원이 자신의 ID 및 비밀번호를 도난당하거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 바로 “몰”에 통보하고 “몰”의 안내가 있는 경우에는 그에 따라야 합니다.

제20조(이용자의 의무) 이용자는 다음 행위를 하여서는 안 됩니다.
1. 신청 또는 변경시 허위 내용의 등록
2. 타인의 정보 도용
3. “몰”에 게시된 정보의 변경
4. “몰”이 정한 정보 이외의 정보(컴퓨터 프로그램 등) 등의 송신 또는 게시
5. “몰” 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해
6. “몰” 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위
7. 외설 또는 폭력적인 메시지, 화상, 음성, 기타 공서양속에 반하는 정보를 몰에 공개 또는 게시하는 행위

제21조(연결“몰”과 피연결“몰” 간의 관계)
① 상위 “몰”과 하위 “몰”이 하이퍼링크(예: 하이퍼링크의 대상에는 문자, 그림 및 동화상 등이 포함됨)방식 등으로 연결된 경우, 전자를 연결 “몰”(웹 사이트)이라고 하고 후자를 피연결 “몰”(웹사이트)이라고 합니다.
② 연결“몰”은 피연결“몰”이 독자적으로 제공하는 재화 등에 의하여 이용자와 행하는 거래에 대해서 보증 책임을 지지 않는다는 뜻을 연결“몰”의 초기화면 또는 연결되는 시점의 팝업화면으로 명시한 경우에는 그 거래에 대한 보증 책임을 지지 않습니다.

제22조(저작권의 귀속 및 이용제한)
① “몰“이 작성한 저작물에 대한 저작권 기타 지적재산권은 ”몰“에 귀속합니다.
② 이용자는 “몰”을 이용함으로써 얻은 정보 중 “몰”에게 지적재산권이 귀속된 정보를 “몰”의 사전 승낙 없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 기타 방법에 의하여 영리목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 하여서는 안됩니다.
③ “몰”은 약정에 따라 이용자에게 귀속된 저작권을 사용하는 경우 당해 이용자에게 통보하여야 합니다.

제23조(분쟁해결)
① “몰”은 이용자가 제기하는 정당한 의견이나 불만을 반영하고 그 피해를 보상처리하기 위하여 피해보상처리기구를 설치•운영합니다.
② “몰”은 이용자로부터 제출되는 불만사항 및 의견은 우선적으로 그 사항을 처리합니다. 다만, 신속한 처리가 곤란한 경우에는 이용자에게 그 사유와 처리일정을 즉시 통보해 드립니다.
③ “몰”과 이용자 간에 발생한 전자상거래 분쟁과 관련하여 이용자의 피해구제신청이 있는 경우에는 공정거래위원회 또는 시•도지사가 의뢰하는 분쟁조정기관의 조정에 따를 수 있습니다.

제24조(재판권 및 준거법)
① “몰”과 이용자 간에 발생한 전자상거래 분쟁에 관한 소송은 제소 당시의 이용자의 주소에 의하고, 주소가 없는 경우에는 거소를 관할하는 지방법원의 전속관할로 합니다. 다만, 제소 당시 이용자의 주소 또는 거소가 분명하지 않거나 외국 거주자의 경우에는 민사소송법상의 관할법원에 제기합니다.
② “몰”과 이용자 간에 제기된 전자상거래 소송에는 한국법을 적용합니다.

 

Article 1 (Purpose)

These terms and conditions are intended to define the rights, obligations, and responsibilities of the cyber mall operated by the Korean Academic Society of Business Administration (KASBA), a business operator in electronic commerce, and the users, in relation to the use of internet-based services (hereinafter referred to as the "Services") provided through KASBA's online mall (hereinafter referred to as the "Mall").

* These terms and conditions shall apply, mutatis mutandis, to electronic commerce conducted via PC communication, wireless, etc., to the extent that they do not contradict its nature.

 

Article 2 (Definitions)

① The "Mall" refers to the virtual place of business established by KASBA to allow users to transact goods or services (hereinafter referred to as "Goods, etc.") using computers or other information and communication facilities, and also includes the business operator managing the cyber mall.

② "User" refers to both members and non-members who access the "Mall" and receive the services provided in accordance with these terms and conditions.

③ "Member" refers to a person who has registered as a member of the "Mall" and is continuously provided with the services offered by the "Mall."

④ "Non-member" refers to a person who uses the services provided by the "Mall" without registering as a member.

 

Article 3 (Display, Explanation, and Amendment of Terms and Conditions)

① The "Mall" shall post the contents of these terms and conditions, the company name and representative’s name, address of the business place (including the address for handling consumer complaints), telephone number, fax number, email address, business registration number, online sales business registration number, and personal information management officer in an easily accessible location on the initial service screen of the KASBA cyber mall. However, the details of the terms may be made viewable via a linked screen.

② The "Mall" must provide a separate linked or popup screen for important contents such as withdrawal of subscription, delivery responsibility, and refund conditions to ensure that users understand such terms before agreeing.

③ The "Mall" may amend these terms and conditions within the limits that do not violate relevant laws such as the Act on the Consumer Protection in Electronic Commerce, the Regulation of Terms and Conditions Act, the Framework Act on Electronic Documents and Transactions, the Electronic Financial Transactions Act, the Digital Signature Act, the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, the Door-to-Door Sales Act, and the Framework Act on Consumers.

④ When amending the terms and conditions, the "Mall" shall clearly state the effective date and reasons for the revision and post both the current and revised terms on the initial screen of the Mall at least 7 days prior to the effective date. If the changes are disadvantageous to users, a grace period of at least 30 days shall be provided, and the content before and after the revision must be clearly presented for easy understanding.

⑤ The revised terms and conditions shall only apply to contracts entered into after the effective date. Contracts entered into prior to that date shall be governed by the terms before the revision. However, if an already contracted user wishes to have the revised terms applied and communicates this during the notice period, and the "Mall" agrees, the revised terms shall apply.

⑥ Matters not specified in these terms and the interpretation thereof shall follow the Act on the Consumer Protection in Electronic Commerce, the Regulation of Terms and Conditions Act, guidelines set by the Fair Trade Commission, related laws, or customary practices.

 

Article 4 (Provision and Modification of Services)

① The "Mall" performs the following tasks:

  1. Providing information on goods or services and concluding purchase contracts
  2. Delivery of goods or services for which purchase contracts are concluded
  3. Other tasks determined by the "Mall"

② The "Mall" may change the content of goods or services to be provided under future contracts due to stockouts or changes in technical specifications. In this case, it shall immediately post the revised content and delivery date where the current content is displayed.

③ If the "Mall" changes the content of a service agreed upon with a user due to stockouts or technical changes, it shall notify the user immediately via an address that can be contacted.

④ In such cases, the "Mall" shall compensate the user for any damages incurred unless the Mall proves no intention or negligence.

 

Article 5 (Suspension of Services)

① The "Mall" may temporarily suspend the provision of services in the event of maintenance, replacement, or malfunction of computers or other information and communication facilities, or interruption of communications.

② The "Mall" shall compensate users or third parties for damages incurred due to the temporary suspension of services under Paragraph 1, unless the Mall proves the absence of intent or negligence.

③ If services can no longer be provided due to a change of business type, business discontinuation, or merger, the "Mall" shall notify users as prescribed in Article 8 and compensate consumers according to the conditions originally presented by the "Mall." If no compensation standards were previously announced, users shall be compensated in kind or cash equivalent to the currency value of accumulated mileage or reward points in the "Mall."

 

Article 7 (Withdrawal from Membership and Loss of Eligibility)

① A member may request to withdraw from membership at any time, and the “Mall” shall process such requests immediately.

② If a member falls under any of the following cases, the “Mall” may restrict or suspend their membership status:

  1. If false information was provided during registration.
  2. If the member fails to pay for goods or other debts related to the use of the “Mall” by the due date.
  3. If the member obstructs others' use of the “Mall” or steals their information, thereby disrupting e-commerce order.
  4. If the member uses the “Mall” to commit illegal acts or acts against public morals as prohibited by these terms.

③ “If the same misconduct is repeated twice or more, or if the cause is not corrected within 30 days after restriction or suspension, the “Mall” may revoke the member’s eligibility.

④ In the case of revocation, the “Mall” shall notify the member and provide an opportunity for explanation by specifying a period of at least 30 days before cancellation of registration.

 

Article 8 (Notification to Members)

① When the “Mall” gives notice to a member, it may do so via the email address designated by the member in advance.

② For notices to an unspecified number of members, the “Mall” may post such notices on its bulletin board for at least one week in lieu of individual notifications. However, matters significantly affecting individual transactions must be notified individually.

 

Article 9 (Purchase Application)

① A user shall apply for purchases through the “Mall” by the following or similar methods, and the “Mall” shall provide the following information in a clear manner:

  1. Searching and selecting goods or services
  2. Entering recipient information (name, address, phone number, email, or mobile number)
  3. Confirming contents of the terms, services with limited right of withdrawal, delivery charges, and installation fees
  4. Expressing agreement to the terms and confirmation of item c. (e.g., via mouse click)
  5. Submitting the purchase application and confirming the application or agreeing to confirmation by the “Mall”
  6. Selecting the payment method

② If the “Mall” intends to provide or entrust personal information of a purchaser to a third party, it must obtain consent at the time of the actual transaction. Blanket consent at the time of membership registration shall not suffice. The “Mall” must specify to the purchaser the items of information to be provided, the recipient, the purpose of use, and retention period, except where otherwise provided by relevant laws.

 

Article 10 (Formation of Contract)

① The “Mall” may refuse to accept purchase applications that fall under any of the following:

  1. Applications containing false, omitted, or erroneous information
  2. Purchase applications by minors for goods or services prohibited by the Youth Protection Act, such as tobacco or alcohol
  3. Other cases where approval is technically or operationally infeasible for the “Mall”

In the case of contracts with minors, the “Mall” must notify that legal guardian consent is required and the contract may be canceled if consent is not obtained.

② A contract is deemed concluded when the user receives confirmation from the “Mall” in the form of an acknowledgment notice pursuant to Article 12, Paragraph 1.

③ The confirmation notice must include confirmation of the purchase application, availability of sale, correction or cancellation of the application, and other relevant information.

 

Article 11 (Payment Method)

The payment for goods or services purchased from the "Mall" may be made using any of the following available methods. However, the "Mall" shall not charge any additional fees for the payment method selected by the user:

  1. Various forms of account transfers such as phone banking, internet banking, and mail banking
  2. Payment by prepaid cards, debit cards, credit cards, and other types of cards
  3. Online wire transfers without a bankbook
  4. Payments using electronic money
  5. Payment upon receipt
  6. Payment using mileage or points provided by the "Mall"
  7. Payment using gift certificates that have been contracted or approved by the "Mall"
  8. Any other electronic payment methods

 

Article 12 (Acknowledgment Notice, Modification, and Cancellation of Purchase Application)

① When a user applies for a purchase, the "Mall" shall send an acknowledgment notice to the user.

② Upon receiving the acknowledgment notice, the user may request changes or cancellation of the purchase application if there is any discrepancy in intent. If such a request is made before delivery, the "Mall" shall promptly process the request accordingly. However, if payment has already been made, the provisions regarding withdrawal of subscription in Article 15 shall apply.

 

Article 13 (Supply of Goods, etc.)

① Unless otherwise agreed upon separately with the user, the "Mall" shall take the necessary actions such as production, packaging, and delivery to ensure that the goods, etc. are delivered within 7 days from the date of subscription. If the "Mall" has already received all or part of the payment, these actions must be taken within 3 business days from the date of receipt. The "Mall" shall also take appropriate steps to allow the user to check the supply process and progress of the goods, etc.

② The "Mall" shall specify the delivery method, who bears the delivery costs for each method, and the expected delivery time. If the "Mall" exceeds the agreed delivery period, it shall compensate the user for resulting damages unless the delay is proven to be without fault or negligence.

 

Article 14 (Refund)

If the "Mall" is unable to deliver or provide the goods, etc. requested by the user due to reasons such as stockouts, it shall notify the user immediately and, if payment has already been received, refund the amount within 3 business days or take necessary steps for the refund.

 

Article 15 (Withdrawal of Subscription, etc.)

① A user who has entered into a contract for the purchase of goods, etc. with the "Mall" may withdraw from the subscription within 7 days of receiving the written details of the contract pursuant to the Act on the Consumer Protection in Electronic Commerce. If the supply of the goods, etc. is delayed, the 7-day period shall start from the actual date of supply.

② Users may not return or exchange goods, etc. if any of the following applies:

  1. The goods, etc. have been lost or damaged due to reasons attributable to the user (excluding damage to packaging necessary for inspection)
  2. The value of the goods, etc. has significantly decreased due to use or partial consumption by the user
  3. The value of the goods, etc. has significantly decreased due to the passage of time and they are no longer resalable
  4. The packaging of goods, etc. that can be reproduced with the same performance has been damaged

③ If the "Mall" fails to clearly indicate that returns are restricted or fails to provide trial products, the user’s right to withdrawal shall not be restricted even in cases (b) through (d) above.

④ If the goods, etc. are not as advertised or differ from the contract, the user may withdraw from the subscription within 3 months from the date of receipt or within 30 days from the date the issue was or could have been known.

 

Article 16 (Effects of Withdrawal of Subscription, etc.)

① If the user returns the goods, etc., the "Mall" shall refund the payment received within 3 business days. In the event of a delay in refund, the "Mall" shall pay interest for the delay as prescribed by relevant regulations.

② If payment was made by credit card or electronic money, the "Mall" shall promptly request the provider to cancel the charge.

③ The cost of returning goods, etc. in the event of withdrawal shall be borne by the user. The "Mall" shall not charge any penalty or damages for the withdrawal. However, if the return is due to the goods being different from the description or the contract, the "Mall" shall bear the cost.

④ If shipping costs were borne by the user during delivery, the "Mall" shall clearly indicate who is responsible for the return shipping cost upon withdrawal.

 

Article 17 (Protection of Personal Information)

① The "Mall" shall collect the minimum personal information necessary to provide its services.

The "Mall" shall not collect personal information in advance during membership registration unless it is necessary for performing obligations under applicable laws and regulations or for verifying the user's identity prior to entering into a purchase agreement.

② When collecting and using personal information, the "Mall" shall notify the user of the purpose and obtain their consent.

③ The "Mall" shall not use the collected personal information for purposes other than those stated or provide it to third parties without the user’s consent. If a new purpose arises or the information is to be shared with a third party, the user shall be informed at the stage of use or provision and consent shall be obtained. However, exceptions may apply in cases provided by law.

④ When user consent is required under Paragraphs 3 and 4, the "Mall" shall inform the user in advance of the identity of the personal information manager (name, affiliation, contact), the purpose of collection and use, and details of third-party sharing, in accordance with the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection. Users may withdraw consent at any time.

⑤ Users may request to review or correct their personal information held by the "Mall" at any time, and the "Mall" shall act without delay. The "Mall" shall not use the information in question until it has been corrected.

⑥ The "Mall" shall limit access to users’ personal information to the minimum number of personnel necessary and shall take full responsibility for damages caused by loss, theft, leakage, unauthorized provision, or alteration of personal information, including credit card and bank account details.

⑦ When the purpose of collecting or using personal information has been fulfilled, the "Mall" or any third party who received the data shall promptly destroy the information.

⑧ The "Mall" shall not pre-check consent boxes for the collection, use, or provision of personal information. Services restricted due to denial of consent must be clearly stated. ⑨ The "Mall" shall not deny service or membership based on a user’s refusal to consent to the collection or use of optional personal information.

 

Article 18 (Obligations of the "Mall")

① The "Mall" shall not engage in acts prohibited by law or contrary to public morals and shall strive to provide goods and services continuously and stably as stipulated in these terms.

② The "Mall" shall establish a security system to protect users' personal information (including credit information) for safe use of internet services.

③ If the "Mall" causes damage to users by engaging in false or misleading advertising or labeling as defined by the Act on Fair Labeling and Advertising, it shall be liable for compensation.

④ The "Mall" shall not send unsolicited advertising emails for commercial purposes against the user's expressed wishes.

 

Article 19 (Responsibilities of Members Regarding ID and Password)

① Members are responsible for managing their ID and password except in cases referred to in Article 17.

② Members shall not allow third parties to use their ID and password.

③ If a member suspects their ID and password are being used unlawfully by a third party, they must notify the "Mall" immediately and follow the instructions provided.

 

Article 20 (User Obligations)

Users shall not engage in the following acts:

  1. Providing false information during application or changes
  2. Using another person’s information
  3. Altering information posted on the "Mall"
  4. Transmitting or posting data (e.g., computer programs) not authorized by the "Mall"
  5. Infringing upon the intellectual property rights of the "Mall" or third parties
  6. Damaging the reputation of the "Mall" or interfering with its operations
  7. Posting or distributing obscene or violent messages, images, sounds, or other information contrary to public order and morals on the "Mall"

 

Article 21 (Relationship Between Linked and Linking Malls)

① In the event that a parent "Mall" and a child "Mall" are connected via hyperlinks (e.g., including text, images, or video), the former is referred to as the linking "Mall" and the latter as the linked "Mall."

② If the linking "Mall" clearly states, at the initial screen or the point of hyperlink connection, that it does not guarantee transactions made between the user and the independently operating linked "Mall," it shall not bear responsibility for such transactions.

 

Article 22 (Ownership and Restrictions on Use of Copyrights)

① Copyrights and other intellectual property rights for materials created by the "Mall" belong to the "Mall."

② Users may not, without prior approval from the "Mall," use information gained through use of the "Mall"—for which intellectual property rights belong to the "Mall"—for commercial purposes, including reproduction, transmission, publication, distribution, broadcasting, or other means, or allow third parties to do so.

③ When the "Mall" uses copyrights owned by a user under a mutual agreement, the "Mall" shall notify the user accordingly.

 

Article 23 (Dispute Resolution)

① The "Mall" shall establish and operate a compensation handling organization to reflect legitimate user complaints or opinions and to compensate for damages.

② The "Mall" shall prioritize handling complaints and opinions submitted by users. If immediate resolution is not possible, the reason and expected timeline shall be promptly communicated to the user.

③ If a dispute arises between the "Mall" and a user regarding e-commerce transactions, and the user applies for dispute resolution, it may follow the mediation procedures of a dispute resolution agency designated by the Fair Trade Commission or local government.

 

Article 24 (Jurisdiction and Governing Law)

① Legal proceedings concerning e-commerce disputes between the "Mall" and a user shall fall under the jurisdiction of the local court with authority over the user's address at the time of filing. If no address exists, it shall fall under the court with jurisdiction over the user's place of residence. If the address or residence is unclear or the user is a foreign resident, the case shall be brought before a court of competent jurisdiction under the Civil Procedure Act.

② Korean law shall govern legal disputes between the "Mall" and users regarding e-commerce transactions.

한국경영학회 - 개인정보보호방침
구분 수집항목 이용목적 보유 및 이용기간
필수정보 이름, 아이디, 비밀번호, 이메일, 핸드폰번호, 전화번호, 주소
쿠키,서비스 이용기록
(방문일시, IP, 불량이용기록 등)
- 회원제 서비스 이용 및 상담 관리
- 본인 확인
- 부정 이용 확인 및 방지 관리
- 회원탈퇴 시 즉시 파기
- 구매회원의 경우 5년 보관 (전자상거래 등에서의 소비자보호에 관한 법률)
- IP의 경우 3개월 보관
(통신비밀보호법)
- 단, 관련법령 및 회사정책에 따라 별도 보관되는 정보는 예외
선택정보   마케팅 및 프로모션 회원탈퇴 또는 정보 삭제 요청 시 즉시 파기

Category

Items Collected

Purpose of Use

Retention and Use Period

Required Information

Name, User ID, Password, Email Address, Mobile Phone Number, Telephone Number, Address; Cookies, Service Usage Records (Visit Date, IP Address, Records of Misuse, etc.)

- Membership service usage and customer support- Identity verification- Detection and prevention of unauthorized use

- Immediately destroyed upon membership withdrawal- In the case of purchasing members, retained for 5 years (in accordance with the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc.)- IP address retained for 3 months (in accordance with the Protection of Communications Secrets Act)- Exception: Information required to be retained under relevant laws and company policy

Optional Information

Marketing and Promotions

Immediately destroyed upon membership withdrawal or upon request for deletion